pintu taubat sentiasa untuk kita


aku sedang memikirkan suatu yang baru.kali ni aku nak buka suatu penulisan berjudul Taubat..haha,mcm seorang ustaz..aku mmglah seorang ustaz.ustaz kalau diertikan dalam bahasa melayu adalah seorang yang menyampaikan ilmu..gurulah yer..

Cikgu Dayat: Semekom ustaz..lama tak dengar khabar? sihat tak..
Ustaz Dayat: Walaikumussalam..oh, Cikgu Dayat!alhamdullilah, sihat sentiasa.. Cikgu pula apa kabar?
Cikgu Dayat: Saya sihat..huhu.ustaz ni mahu kemana?
Ustaz Dayat: Takkanlah cikgu dayat tak tau saya ni mahu kemana..Sekarangkan sudah masuk waktu isyak,sudah tentulah saya mahu ke surau..Cikgu Dayat tak nak sertai ke..
Cikgu Dayat: (berseluar pendek)Oh tak ye juga!tak perasan lak saya sudah azan.(sedang mengarukan kepalanya).Tp saya mmg nak ke sana ustaz. Ustaz ni takkan tak kenal saya. Saya lah yang selalu ke surau. Apa la ustaz ni..buat tak tau lak..Mari kita gerak.
Ustaz Dayat: Betul ke ni cikgu. Saya takut cikgu je yang buat-buat tak tahu..Mana boleh kita sembahyang pakai seluar pendek..Lagipun berdosa kita buka aurat. Kalo cikgu tak ada kain, aya boleh kasi pinjamkan..
Cikgu Dayat:Oh tak ye juga. Bengong kot saya ni (reaksi muka yang malu). Tak pa la ustaz, saya ada kain sendiri. Saya balik dulu untuk tukar pakaian. Ustaz booking tempat saya dlu. Pastikan di belakang imam.. Saya balik dlu..

Cikgu Dayat n Ustaz Dayat tu watak yang berbeza. hanya rekaan semata-mata. tak kena yang hidup atau pun yang mati. dan kedua-duanya bukan saya tau..haha.kena letak nama sendiri sbb tak mau ada penyindiran berlaku..haha

daripada cerita yang tak menarik ni, nilai yang boleh saya jelaskan adalah jangan lah kita pakai seluar pendek kat luar..sebab apa tau..kalo kita pakai seluar pendek kat luar nnti kena gigit nyamuk..faham2 sendirilah napa tak leh pakai seluar pendek..

sekian daripada saya,

die-art
no tel: 0126467628/0137035612
email : mohidi_8@yahoo.com
blog : www.die-art8.blogspot.com
y.m : mariost_superman@yahoo.com

2 comments:

PeQ GaRaGe said...

woit..

aku baru nk update pakai gambo ni..
hahahaha..

die-art said...

hahah...ala..taruk je..pinjam utk jadi model..

Post a Comment

 
©2009 die-art photography | by TNB