apa itu seni?hidup seni malaysia


apa itu seni? sebenarnya banyak pemahaman yang boleh kita buat berkaitan seni..cabang seni itu luas..kalau kita sebagai seorang guru juga , kita adalah seni..kerana apa?kerana kita ni adalah pencorak.pencorak kanak-kanak atau boleh dikatakan generasi kita.bagus jadi seorang guru.kitalah seni,kitalah engineer, kitalah doktor..tapi bagi seniman,seni itu diibaratkan hasil dari otak mereka.kalau bidang nyanyian pula,seni itu adalah bakat.semua dikatakan bakat.rasanya sampai seni je kot apa yang dapat saya sampai kan.sebab saya rasa semua orang tahu makna sebenarnya seni..seni bergambar,seni lukis,seni mengajar,seni nyanyi,seni lakonan,seni muzik...banyak lagi..siapa yang tak penah rasa dirinya tiada seni?


die-art
no tel : 0126467628/0137035612
email : mohidi_8@yahoo.com
blog : www.die-art8.blogspot.com
y.m : mariost_superman@yahoo.com

13 comments:

eD love photographY said...

smart bro!..hehe..
support seni foto..
haha

ieraazizi said...

sy rse sy xberseni..he3..but i agree what u say bro..smart..he3..vote 4 seni foto..he3

die-art said...

time kasih kawan2..semua org ada seni tersendiri..

Munira Kirana said...

apa benda yg kita nak buat, semua kena ada seni..
nak makan, nak mandi, nak tido...
nak ngorat pun kena ada seni gak...
semua tu bergantung pada kreativiti kita..
am i rite??
=)

die-art said...

btul...tp nak mandi seni pe bende nye..mesti pompuan je...sbb tu asyik lambat je mandi..heheh.laki mandi cepat je..seni mack up kot...

Iqakiko said...

seni itu subjektif..

aku dan secalit warna said...

seni syyiuuu asmar sorang je pandai buat

die-art said...

haha...seni syuii aku tak pandai...
seni tu subjektif..btol2..

hidungberantai said...

wah mmg bseni la kamu ni...
cantik..n btl seni tu satu benda yg luas..dan terdapat berbeza tafsiran dan berbeza pendapat mengenai seni dan berbeza penggunaannya bg setiap individu...hidup seni foto...

die-art said...

hhaha...time kasih...btul apa yg dikatakan oleh bang..hidup seni malaysia

PeQ GaRaGe said...

tu dia.. ni mesti anak seni..

seni aku cetek jew.. cume gunekan sebaik mungkin ape yg ade..


huhuhu...

Anonymous said...

art is art...

die-art said...

ala..peq merendah diri konon...heheh

Post a Comment

 
©2009 die-art photography | by TNB